Η αδυναμία συντονισμού της ΥΠΑ με τον Δήμο Θερμαϊκού άφησε απροστάτευτες τις ακτές του κόλπου

Την αδυναμία συντονισμού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) με τον Δήμο Θερμαϊκού επικαλειται το Υπουργείο Υποδομών, για την μη υλοποίηση των έργων, που άφησαν απροστάτευτες τις ακτές μας!

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παραδέχτηκε εγγράφως, μετά από ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, ότι δεν κατασκευάστηκαν τα έργα προστασίας των ακτών από τη διάβρωση στο ανατολικό τμήμα του Θερμαϊκού κόλπου, μετά την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”, παρότι αυτό προβλεπόταν ρητά στην αδειοδότηση του έργου από το 2000, γιατί απλά ολοκληρώθηκε το χρονοδιάγραμμα του αναδόχου και το έργο έκλεισε!

Τα παραπάνω αποκαλύφθηκαν στη γραπτή απάντηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε ερώτηση για την ανησυχητική διάβρωση των ακτών του Δήμου Θερμαϊκού, που κατέθεσαν οι: Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, η αναπληρώτρια Τομεάρχης, Χαρά Καφαντάρη, ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Βαρεμένος, και οι βουλευτές Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης, Δώρα Αυγέρη, Χρήστος Γιαννούλης, και Κωνσταντίνος Ζουράρις.

Το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, στην απάντησή του, επιβεβαιώνει ότι:
⦁ Η κατασκευή συνοδών έργων προστασίας των ακτών αποτέλεσε όρο του έργου από την αρχική του αδειοδότηση από το 2000 (ΚΥΑ 105214/17.11.2000)
⦁ Υπήρξε καθυστέρηση στην περιβαλλοντική αδειοδότηση των συνοδών έργων προστασίας των ακτών, μετά από την εκπόνηση ακτομηχανικής μελέτης, από το Δήμο Θερμαϊκού.
⦁ Λόγω αδυναμίας συντονισμού της ΥΠΑ με το Δήμο, και παρά την μεγάλη σημασία του έργου, τα έργα προστασίας των ακτών δεν υλοποιήθηκαν γιατί το χρονοδιάγραμμα της εργολαβίας ολοκληρώθηκε (15.11.2019) και μέχρι τότε οι απαραίτητες εγκρίσεις δεν εκδόθηκαν!

Τόσο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσο και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έχουν σοβαρότατες ευθύνες για τη μη υλοποίηση ενός σημαντικού έργου, το οποίο θα συνέβαλλε στην ανάσχεση ενός αποδεδειγμένα επικίνδυνου φαινόμενου για την περιοχή.

Advertisement

Σήμερα, στην ανατολική ακτή του Θερμαϊκού, έχει ήδη συντελεστεί η καταστροφή υποδομών από το φαινόμενο της διάβρωσης, το οποίο έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, τόσο από την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου “Μακεδονία”, όσο και από την κλιματική αλλαγή. Διαρκής είναι επίσης, η απειλή καταστροφών από πλημμυρικά φαινόμενα και η περιβαλλοντική υποβάθμιση της ευρύτερης περιοχής. Ως αποτέλεσμα της ολιγωρίας και της υποτίμησης των ευθυνών, από τη μεριά των Υπουργείων, εγείρονται ζητήματα Πολιτικής Προστασίας, Δημόσιας Υγείας καθώς και υποβάθμισης του περιβάλλοντος και υπονόμευσης της τοπικής ανάπτυξης.
Είναι απορίας άξιο πώς η Ελληνική Πολιτεία και οι Υπουργοί της αγνόησαν μια τοσο σοβαρή υποχρέωσή και «επέτρεψαν» να κλείσει η εργολαβία χωρίς να γίνουν τα έργα προστασίας της ακτής.

Σχολιάζοντας τη στάση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο βουλευτής Σωκράτης Φάμελλος διατυπώνει το εύλογο ερώτημα: “Αλήθεια, αν δεν υπήρχαν οι καταστροφές από τη διάβρωση στην Περαία και η ερώτησή μας στη Βουλή, η κυβέρνηση της ΝΔ σκόπευε να «αμελήσει» την υποχρέωση αντιδιαβρωτικών έργων και προστασίας των ακτών της περιοχής;”

Μετά από τα παραπάνω, αυθόρμητα ανακύπτουν τα ερωτήματα:
⦁ Υπάρχει αλληλογραφία της ΥΠΑ με τον Δήμο μας, από την οποία προκύπτει η ολιγωρία του Δήμου Θερμαϊκού;
⦁ Τι έλεγχοι έχουν γίνει από τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος, για την τήρηση των όρων της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου “Μακεδονία”;
⦁ Διαπιστώθηκαν παραβάσεις και τι κυρώσεις έχουν επιβληθεί;
⦁ Ποιές είναι οι επόμενες ενέργειες της κυβέρνησης προκειμένου να προχωρήσει η αδειοδότηση των έργων προστασίας των ακτών εκατέρωθεν του αεροδρομίου Μακεδονία;

Με δεδομένη την απειλή καταστροφών από πλημμυρικά φαινόμενα λόγω της κλιματικής αλλαγής, αλλά και του γεγονότος ότι το φαινόμενο έχει ήδη προχωρήσει αρκετά και εντός της ακτογραμμής, ο ΔΗΜΟΣ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ οφείλει να ζητήσει από την Κυβέρνηση την άμεση πρόταξη και ένταξη στο “Πρόγραμμα Δημοσίων Έργων” των έργων προστασίας των ακτών από τη διάβρωση, λόγω της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων, αφού με δική της ευθύνη επέτρεψε το κλείσιμο της αρχικής εργολαβίας χωρις την υλοποίηση τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Next Post

Η Αριστερά της εποχής μας

Ο ΣΥΡΙΖΑ μετά τις περασμένες εκλογές του Ιούλη και τον νέο του ρόλο από τα έδρανα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, βαίνει πλέον προς το 3ο καταστατικό  συνέδριο του, έχοντας όμως πολλές αντιφάσεις στο εσωτερικό. Κι αυτό γιατί μερίδα στελεχών του, υποδαυλίζει το εν λόγω άνοιγμα στην κοινωνία, φοβούμενη την αλλοίωση της […]

Κάνε εγγραφή