Η απουσία της Υπουργού Παιδείας από την πραγματικότητα – του Θ. Κουκουτζέλα

Εναλλακτική Group

*Του Θεμιστοκλή Κουκουτζέλα, φοιτητή ΠΑΜΑΚ

Η πανδημία του κορονοϊού, αδιαμφισβήτητα από τον περασμένο Μάρτιο έχει επηρεάσει τις ζωές όλων μας σε πολυεπίπεδη μορφή. Έκτοτε, σχεδόν όλος ο πλανήτης για ένα εύλογο χρονικό διάστημα ,μπήκε σε κατ’οίκον περιορισμό, αναστέλλοντας σχεδόν όλες τις μορφές δια ζώσης συναθροίσεων ,δραστηριοτήτων και διαδικασιών , πραγματοποιώντας την μετάπτωση αρκετών εξ’αυτών σε εξ’αποστάσεως μορφή. Μια από αυτές τις διαδικασίες προφανώς αποτελεί και η εκπαίδευση σε όλα της τα επίπεδα η οποία με γρήγορες κινήσεις έπρεπε να μεταφερθεί στη μορφή εξ’αποστάσεως μαθημάτων και διαλέξεων. Εξαίρεση προφανώς δεν αποτέλεσε η εκπαίδευση στην Ελλάδα όπου οι νέοι ,πέρα από τη λεγόμενη νοοτροπία της κοινωνικής αποστασιοποίησης  που με αίσθημα ευθύνης ενέταξαν στη καθημερινότητα τους, ενέταξαν και την νέα αυτή μορφή εκπαίδευσης. Το Υπουργείο Παιδείας που αποτελεί τον πυρήνα  των κατευθύνσεων για το πως θα κινηθούν όλες οι εκπαιδευτικές δομές μέσα σε όλη αυτή τη κατάσταση φάνηκε πως δεν νοιάστηκε ιδιαίτερα για τις συνθήκες με τις οποίες θα πορευθούν για όσο διάστημα θα διαρκέσει η πανδημία, οι μαθητές και οι φοιτητές.

Ανατρέχοντας πίσω στον Μάρτιο που έκλεισαν όλες οι εκπαιδευτικές βαθμίδες ,ίσως η μοναδική και αυτονόητη σωστή ενέργεια ήταν η άμεση έκδοση οδηγίας που επέτρεπε στα πανεπιστήμια να πραγματοποιήσουν εξ ’αποστάσεως διαλέξεις ,ώστε με αυτόν τον τρόπο να μην χαθεί το εξάμηνο, κάτι που επιτεύχθηκε στα περισσότερα Πανεπιστήμια της χώρας. Παρ ’όλα αυτά ήταν εμφανής σε αρκετούς διδάσκοντες η έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων και υλικοτεχνικών υποδομών που οδήγησαν σε φαινόμενα όπως η χρήση βίντεο παλαιότερων διαλέξεων, ή σε αδυναμία συνεννόησης με τους φοιτητές για τον τρόπο διδασκαλίας. Καταστάσεις που θα μπορούσαν να αποφευχθούν με μια πολύ βασική επιμόρφωση των διδασκόντων πάνω στη χρήση τέτοιων πλατφόρμων καθώς και την παροχή του εξοπλισμού που είχε ανάγκη ο κάθε διδάσκων. Αντ’ αυτού το κράτος σπατάλησε λεφτά σε άλλου είδους επιμορφώσεις η οποίες είχαν το γνωστό αποτέλεσμα του “σκόιλ ελικικού”. Όσον αφορά την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το Υπουργείο τις θυμήθηκε κατά το Πάσχα, όπου μάλιστα δεν έγιναν καν όλα τα μαθήματα καθώς οι αντίστοιχοι καθηγητές, είτε αντιμετώπιζαν το πρόβλημα που προαναφέρθηκε όσον αφορά τις ψηφιακές γνώσεις τους, είτε δεν συμφωνούσαν με αυτό τον τρόπο διδασκαλίας, με την χρονιά στα σχολεία να ολοκληρώνεται εν τέλει με μερικές βδομάδες επίσης κουτσουρεμένου μαθήματος. Στα πανεπιστήμια η εξεταστική αποφασίστηκε στη συντριπτική πλειοψηφία τους να πραγματοποιηθεί εξ’αποστάσεως. Και εκεί μια οδηγία που θυμήθηκε το Υπουργείο να δώσει 2-3 εβδομάδες πριν την εξεταστική περίοδο χωρίς να χρηματοδοτήσει μεθόδους και πλατφόρμες που θα εξασφάλιζαν τόσο την εντός λογικών πλαισίων εξέταση των φοιτητών σε τέτοια φάση, όσο και το αδιάβλητο της. Πέρα βρέχει και εδώ το Υπουργείο,με την Υπουργό εντελώς άφαντη και με τα αποτελέσματα και εκεί γνωστά αλλά ευτυχώς όχι καταστροφικά.

Advertisement

Έχουμε φτάσει μέχρι στιγμής στο καλοκαίρι και είναι εμφανής η αμέλεια της πολιτικής ηγεσίας απέναντι στους μαθητές και τους φοιτητές. Από εκεί και ύστερα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, τα κρούσματα σχεδόν μηδενίστηκαν, το lockdown ήρθη και ο κόσμος βγήκε από τα σπίτια του. Το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την επιτροπή λοιμωξιολόγων λογικά έχουν όλο το χρόνο να σχεδιάσουν την λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών για την νέα χρονιά, λαμβάνοντας υπόψη και την πολύ πιθανή αναζωπύρωση του ιού. Μάλλον όχι από ότι φάνηκε .Ο ιός όντως αναζωπυρώθηκε, η εξεταστική στα Πανεπιστήμια διεξήχθη ακριβώς με τον ίδιο τρόπο και οι συνθήκες και ο τρόπος διδασκαλίας παραμένουν μετέωροι σε αρκετά ιδρύματα, λίγες ημέρες πριν την έναρξη των μαθημάτων. Πρωτοετείς και φοιτητές μεγαλύτερων ετών δεν γνωρίζουν αν θα πρέπει να νοικιάσουν  ή να ξενοικιάσουν σπίτι αντίστοιχα. Τα σχολεία άνοιξαν κανονικότατα, όπως όλες τις άλλες χρονιές, με την υποχρέωση χρήσης μάσκας απλώς και σύσταση τήρησης  αποστάσεων και μέτρων υγιεινής, η οποία μάσκα στην αρχή η Υπουργός έλεγε ότι θα αποτελούσε ευθύνη των μαθητών να την προμηθευτούν, κάτι που ευτυχώς δεν προχώρησε και το κράτος ανέλαβε τη προμήθεια τους. Βέβαια, οδηγηθήκαμε στο φιάσκο με τις μάσκες-αερόστατα σε μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό και με τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα στην Παιδεία οδήγησαν σε μεγάλο αριθμό καταλήψεων, με την Υπουργό Κεραμέως να στιγματίζει όσους πραγματικά αγωνίζονται για καλύτερες συνθήκες, αποφασίζοντας μάλιστα στην απαγόρευση της συμμετοχής  τους σε εξ ’αποστάσεως αναπλήρωση των μαθημάτων καθώς και στην επιβολή απουσιών. Την ίδια ρητορική δηλαδή του “ανεύθυνου νέου” που υιοθέτησαν στελέχη του κυβερνώντος κόμματος όλο το καλοκαίρι ,ακολούθησε η Υπουργός Παιδείας.

Με λίγα λόγια δηλαδή, μέσα στην πανδημία που προφανώς αποτελεί μια πρωτόγνωρη κατάσταση για όλους και σύμφωνα με μελέτες , οι νέοι επηρεάστηκαν σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό κοινωνικά και οικονομικά, το Υπουργείο Παιδείας φάνηκε κατώτερο των περιστάσεων, αγνόησε τα αιτήματα και τις ανησυχίες των μαθητών και των φοιτητών και υιοθέτησε προκλητική ρητορική σε ορισμένες περιπτώσεις .Μέσα σε όλα αυτά φυσικά και μια επικοινωνιακή -παραπλανητική φιέστα από την Υπουργό που με καμάρι ανακοίνωσε και διαφήμισε το άνοιγμα των Πανεπιστημίων και την “επιστροφή των φοιτητών στο φυσικό τους περιβάλλον” ενώ στην πραγματικότητα ο αριθμός των φοιτητών ανά μάθημα στα περισσότερα πανεπιστήμια δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο, με βάση το όριο των 50. Σε καμία περίπτωση δεν αξίζουμε τέτοια κοροϊδία και αντιμετώπιση. Σε καμία περίπτωση δεν αξίζουμε αυτή την Υπουργό. Όλα θα έρθουν με την ώρα τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Next Post

Πρώτος γύρος Προεδρικών Εκλογών Τουρκοκυπριακής Κοινότητας: ο Μουσταφά Ακιντζί άντεξε, η λύση της Ομοσπονδίας ακόμα είναι στο τραπέζι.

Χθες Κυριακή 11η Οκτωβρίου 2020 διεξήχθη στην Τουρκοκυπριακή Κοινότητα ο πρώτος γύρος των Προεδρικών Εκλογών. Μέσα σ’ ένα κλίμα έντασης και ισχυρών πιέσεων από την Τουρκία, τα’ αποτελέσματα του πρώτου γύρου των Προεδρικών Εκλογών έχουν ως εξής στο 100% της καταμέτρησης των ψήφων: Ερσίν Τατάρ: 32.35%. Μουσταφά Ακιντζί: 29.84%. Τουφάν […]

Κάνε εγγραφή