“Η μουσική είναι ένα μέσο έκφρασης συναισθημάτων και εσωτερικών αναζητήσεων… Κανένας δεν νοιάστηκε από την αρχή για εμάς…”. Η νεαρή μουσικός Γιώτα Μυσερλή μιλάει στην Εναλλακτική.

Καλησπέρα Γιώτα και ευχαριστούμε για την ανταπόκριση

Ευχαριστώ κι εγώ! Τιμή μου!

Αρπίστρια, Τραγουδίστρια, Συνθέτρια! Τόσες πολλές ιδιότητες, ένα μεγάλο βιογραφικό κι όμως 20 χρονών.  Πως ξεκίνησε η μουσική σου πορεία;

Το ενδιαφέρον μου για τη μουσική ξεκίνησε από πολύ νωρίς. Από τριών χρονών ξεκίνησα να τραγουδάω ότι άκουγα από το ραδιόφωνο ή την τηλεόραση και όταν έλαβα στη γιορτή μου σαν δώρο, από την νονά μου, ένα καραόκε, τραγουδούσα ασταμάτητα, κάτι που ώθησε την μητέρα μου να με γράψει σε τμήμα μουσικής προπαιδείας. Έτσι ξεκίνησε αυτό το όμορφο ταξίδι στην μουσική, το οποίο απέκτησε ακόμα περισσότερη σημασία για μένα όταν πέρασα σε ηλικία 7 ετών στο Τμήμα Άρπας, στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Η επιλογή του οργάνου ήταν συμπτωματική αλλά ταυτόχρονα και μοιραία για μένα. Συμπτωματική διότι «ερωτεύτηκα» το όργανο, βλέποντας το απλά μέσα από μια παιδική ταινία και την ίδια περίοδο στο Κ.Ω.Θ. έγιναν εξετάσεις για την εισαγωγή μικρών σπουδαστών στην άρπα. Δεν έχασα την ευκαιρία, έδωσα τις εξετάσεις και έγινα δεκτή στο Ωδείο. Αυτή ήταν σίγουρα μια μοιραία στιγμή στην ζωή μου, η οποία με βοήθησε να ασχοληθώ σε βάθος με την μουσική και να καταλάβω ότι τελικά αυτό ήταν που ήθελα να κάνω στην ζωή μου.

Από την άλλη μεριά, μαζί με το όργανο, ξεκίνησα και μαθήματα μονωδίας και από πολύ μικρή συμμετείχα σε χορωδίες, μουσικά σχήματα και πολλές παραστάσεις. Για μένα, η μουσική είναι ένα μέσο έκφρασης συναισθημάτων και εσωτερικών αναζητήσεων, όχι μόνο μέσα από τη μουσική, που ερμηνεύω αλλά και από την μουσική που συνθέτω και δημιουργώ η ίδια.

Είναι εύκολο όργανο; Θέλω να πω, δεν είναι κιθάρα με έξι χορδές και βάρος 2-3 κιλά. Έχει υπερδιπλάσιες χορδές και βάρος που σίγουρα χρειάζεται βοήθεια για να μεταφερθεί .

Όλα τα όργανα έχουν τις δικές τους δυσκολίες, έτσι και η άρπα έχει την ιδιαιτερότητα της. Σίγουρα οι μεγαλύτερες δυσκολίες της είναι το κόστος της και η μεταφορά της. Επίσης, η τεχνική της εμπεριέχει αρκετές δυσκολίες, ανάμεσα στις οποίες είναι ο συγχρονισμός των χεριών με των ποδιών, καθώς στην μεγάλη άρπα, γίνεται χρήση των πεντάλ σε πολλά κομμάτια. Ωστόσο ο ήχος αυτού του αγγελικού οργάνου είναι κάτι που σε αποζημιώνει από κάθε δυσκολία.

Βλέπω έχεις παίξει και στο Ηρώδειο με τους Αδερφούς Τσαχουρίδη για την Ημέρα μνήμης του Ποντιακού Ελληνισμού. Πως είναι στα είκοσι σου να έχεις βρεθεί σε μια τόσο ιστορική σκηνή; Με άλλα λόγια, πως αισθανόσουν;

Το Ηρώδειο είναι μια τρομερή εμπειρία για όλους τους καλλιτέχνες και εύχομαι σε όλους να τη ζήσουν. Στην συγκεκριμένη συναυλία, με το θέμα της γενοκτονίας  υπήρχε ένας έντονος συγκινησιακός χαρακτήρας με την δραματικότητα των ιστορικών γεγονότων κάτι που αποδόθηκε τέλεια μέσα από την ποντιακή μουσική και την συμμετοχή όλων αυτών των σπουδαίων καλλιτεχνών αλλά και του κόσμου, που ένοιωθε πραγματικά και ζούσε το βάρος των ιστορικών γεγονότων και τις θυσίες των προγόνων του. Όλη αυτή η ενέργεια πλημμύρησε το χώρο και μουσικοί και κοινό έγιναν ένα.

dav

Είσαι και εσύ λοιπόν μια καλλιτέχνης, ειδικότερα μια νέα καλλιτέχνης, που αυτήν την στιγμή ζητά από την ελληνική κυβέρνηση και το κράτος, το δικαίωμα της οικονομικής βοήθειας καθώς λόγω του Covid-19, ουσιαστικά οι συνάνθρωποι μας του κλάδου σου έχουν βρεθεί χωρίς εισόδημα. Αν ήθελες να στείλεις ένα μήνυμα στην κυβέρνηση, τόσο σαν καλλιτέχνης όσο και σαν νέος άνθρωπος, τι θα έλεγες;

Αυτό το γεγονός μας συγκλόνισε όλους και ταυτόχρονα άλλαξε πολλά δεδομένα της οικονομίας και του πολιτισμού. Μουσικοί, ηθοποιοί, καλλιτέχνες βρέθηκαν ξαφνικά χωρίς δουλειά με ακυρωμένα συμβόλαια και συναυλίες. Η αλήθεια είναι ότι κανένας δεν νοιάστηκε από την αρχή για εμάς, ενώ πάντα σε εμάς πέφτει το μεγαλύτερο μέρος της εμψύχωσης και της ψυχαγωγίας του κόσμου. Πρώτα η σωματική υγεία αλλά και αμέσως μετά η ψυχική και πνευματική ανάταση του ανθρώπου, που έρχεται μέσα από την καλλιέργεια των τεχνών. Θεωρώ ότι ακόμα και αν δεν δόθηκε από την αρχή η απαραίτητη σημασία για την οικονομική ενίσχυση των καλλιτεχνών, θα μπορούσε να δοθεί τώρα όχι μόνο με το επίδομα των 800 ευρώ αλλά και μέσα από ένα μεγαλύτερο και μακρόπνοο σχέδιο προώθησης του πολιτισμού και στη χώρα μας μέσα στα επόμενα χρόνια.

Advertisement

Τέλος, τι πιστεύεις ότι σου επιφυλάσσει το μέλλον και ποια τα σχέδιά σου;

Είμαι πολύ αισιόδοξη για το μέλλον. Αφού ολοκληρώσω τις σπουδές μου στην Ελλάδα, θα ήθελα να συνεχίσω στο εξωτερικό, ενώ ταυτόχρονα ο χώρος της μουσικής αναζήτησης θα συνεχιστεί με νέες συνεργασίες και παραστάσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Βιογραφικό

Η Γιώτα Μυσερλή γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 2000.Είναι απόφοιτη του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης με δίπλωμα άρπας Άριστα Παμψηφεί. Είναι απόφοιτη του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης και φοιτήτρια στο τμήμα μουσικών σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Eπίσης, είναι σπουδάστρια μονωδίας στο Δημοτικό Ωδείο Αγίου Παύλου, στη τάξη της Anila Teli. Επιπλέον έχει παρακολουθήσει μαθήματα βιολιού, πιάνου και παραδοσιακών οργάνων.

Υπήρξε μέλος της χορωδίας του Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης από το 2008 έως το 2018, ενώ από το 2015 είναι μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (MOYSA), ως Α΄ Άρπα. Επίσης, είναι μέλος του φωνητικού συνόλου Voci Contra Tempo και του ensemble αρπών PerHarps. Έχει συμπράξει με τη Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, με την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης ως σολίστ στην άρπα, με την ορχήστρα του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης ως σολίστ στο τραγούδι, με την ορχήστρα Νέων Crescendo, με την Royal Concertgebouw στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με την χορωδία του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, τη χορωδία ΕΚΦΡΑΣΗ και με την χορωδία Τρισεύγενη Καλοκύρη του ΑΠΘ. Έχει συνεργαστεί με τον Σαράντη Κασσάρα, το 2015, στην όπερα «Φίλιππος Αλέξανδρος» (επεξεργασία σύνθεσης για το μέρος της άρπας), η οποία παρουσιάστηκε στο Conservatoire de Luxembourg και στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης, καθώς και στη παρουσίαση των μελοποιημένων ποιημάτων της Εύας Λιάρου (άρπα-τραγούδι) στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών και το 2016 στην παράσταση «Προσφυγιά» στο Θέατρο Μελίνα Μερκούρη.

Έχει συνεργαστεί με τους Κωνσταντίνο και Ματθαίο Τσαχουρίδη στις παραστάσεις «Μίκης ο Ευξείνιος» (τραγούδια Μίκη Θεοδωράκη) στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσό» και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και στη παράσταση «Πόντος Σταύρωση και Μνήμη:100 Χρόνια από την Γενοκτονία των Ποντίων» στο Ηρώδειο. Το 2020 συνεργάστηκε με τον Χρήστο Κεμανεντζίδη, στην παράσταση «Δέηση Πόντου» στη Μονή Λαζαριστών». Επίσης έχει ερμηνεύσει μουσική της Έφης Ράτσου στην κινηματογραφική ταινία «Πολιορκία» σε σκηνοθεσία Βασίλη Τσικάρα.

Η Γιώτα Μυσερλή έχει ερμηνεύσει στην άρπα κομμάτια των Glinka, Hasselmans, Tournier, Naderman, Mozart, Beethoven, Zabel κ.α., ενώ το ρεπερτόριό της στο τραγούδι περιλαμβάνει ρόλους, όπως Susanna (Le nozze di Figaro-Mozart) , Zerlina (Don Giovanni-Mozart), Serpina (La Serva Padrona-Pergolesi) κ.α. Έχει συνθέσει δικά της κομμάτια για άρπα (Waterfalls, Memories, Adventure κ.α.), για σύνολο εγχόρδων (Rendezvous avec l’Histoire) και έχει κάνει διασκευές μουσικών κομματιών από γνωστά κινηματογραφικά έργα. Κομμάτια της έχουν ηχογραφηθεί στο cd «Μουσικές Δημιουργίες» του ΜΣΘ και διασκευές της (Tine Bealtine, Dulaman), έχουν παρουσιαστεί στο ΜΜΘ από τη χορωδία του ΜΣΘ, υπό τη διεύθυνση της Αγγελικής Κρίσλα.

 Έχει διακριθεί με το Α΄βραβείο στον διαγωνισμό μουσικής δωματίου Orpheus Soloists και με το Β΄βραβείο στον διαγωνισμό «Τάσος Παππάς». Επίσης, έχει παρακολουθήσει σεμινάρια άρπας με τους: Maria Luisa Rayan, Eira Lynn Jones, Albarosa di Lieto, Victor Hartobanu, Maria Bildea, Chantal Mathieu, Angela Madjarova, Raoul Moretti, Θοδωρή Ματούλα. Επιπλέον έχει παρακολουθήσει μαθήματα μονωδίας με την Νάντια Φιόρου, σεμινάριο μονωδίας με τον Άκη Λαλούση και σεμινάρια σύνθεσης με την Ana Sokolovic και τον Νίκο Πλατύραχο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Next Post

Κυβερνητικό όνειρο, κοινωνικός εφιάλτης

του Θεόκριτου Αργυριάδη Τα κατάφεραν. Μετά από 4,5 χρόνια παραγωγής και διασποράς fake news, με τον λαϊκισμό σε πρωτοφανή επίπεδα και εκμεταλλευόμενοι τον «κλειστό» ακόμη ΣΥΡΙΖΑ και την ανικανότητα του να επικοινωνήσει ορθώς και πλήρως το έργο του στους πολίτες, η Νέα Δημοκρατία, στις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019, τα […]

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Κάνε εγγραφή